Deltagarkort

Vilka behöver deltagarkort?
Samtliga spelare och ledare som ska vara med på planen eller vid bänken ska inneha något av de deltagarkort vi erbjuder.

Varför behöver även lagen som varken utnyttjar kost, logi eller disco lösa deltagarkort?
De turneringar som inte kräver deltagarkort för alla lag brukar istället ha en avsevärt högre anmälningsavgift för lagen som inte löser deltagarkort. Vår anmälningsavgift är lika för alla lag. Idén med detta är att lagets totala avgift blir baserad på antal deltagare så att inte ett litet lag med kanske bara 8-9 spelare behöver betala lika mycket som ett lag med 14 spelare. Vi ser detta som mest rättvist.

Hur beställer jag deltagarkort?
Du loggar in på ditt lagkonto och väljer "Boka deltagarkort och specialmat". 
Om ni valt logi i hårdförläggning så gör gärna en preliminär bokning av antal deltagarkort så snart som möjligt efter anmälan så underlättas vår planering. Bokningarna kan fritt justeras t.o.m. 1 mars.
Observera att transport med våra cupbussar bokas som ett tillägg till deltagarkorten.

När ska deltagarkorten vara bokade och betalda?
Bokning och betalning av deltagarkort ska vara oss tillhanda senast den 1 mars 2025.
Vid bokning eller betalning efter detta datum tar vi ut en förhöjd avgift för deltagarkorten.

Hur länge kan vi ändra antal deltagarkort?
Antal deltagarkort kan fritt justeras (uppåt eller nedåt) t.o.m. 1 mars.  Enstaka deltagarkort kan, i mån av plats, bokas även efter detta datum ända fram till turneringen men då till ett något högre pris. Bokning via lagkontot stängs 1 mars men kontakta Irstablixten antingen via telefon, mail i lagkontot eller mail till info@irstablixten.se.

Vad gäller om vi behöver avboka deltagarkort efter den 1 mars?
För deltagarkort som avbokas 2-27 mars tar vi ut en administrationsavgift, se under Cupinfo-Deltagarkort för avgiftens storlek. Vid avbokningar efter detta datum behålls hela deltagaravgiften. Återbetalning av deltagarkort kommer att ske efter avslutad turnering.

Behålls administrationsavgiften även om man inte kan delta pga sjukdom eller skada?
Nej, deltagarkort som avbokas pga sjukdom eller skada återbetalas i sin helhet  mot insändande av läkarintyg. För deltagarkort B (hotell) kan vi dock, om hotellen kräver en avbokningsavgift, behöva ta ut denna från deltagaren.

Vad gäller om vi behöver dra oss ur turneringen?
Anmälan är bindande vilket innebär att anmälningsavgiften inte betalas tillbaka vid urdragning. 
Lag som drar sig ur turneringen efter att lottningen är publicerad på irstablixten.se (1-2 veckor efter anmälningstidens utgång) får utöver erlagd anmälningsavgift betala en avbokningsavgift på 1000 kr. Efter 21 mars är avbokningsavgiften 2000 kr.
Lag som drar sig ur under turneringens gång debiteras en avgift på 1000 kr per ospelad match, eller minst 2000 kr.

Inloggning

Vilka kan se och redigera min anmälan?
Den som står angiven som kontaktperson för anmälan kan se och redigera anmälan. När denna angett ledare för respektive lag kan även dessa se och redigera. I regel får också både ledare och kontaktmän eventuella infomail vi skickar ut.

Jag kan inte logga in på mitt lagkonto. Vad ska jag göra?
Du går in på irstablixten.se och väljer "Redigera din anmälan". Där anger du den mailadress som du använde när du registrerade laget, eller blev anmäld som ledare, och trycker på länken "Glömt ditt lösenord?".
Har du fortfarande problem så kontakta Irstablixten på mail info@irstablixten.se så hjälper vi dig.

Spelprogram

När startar och avslutas Irstablixten 2025?
Samtliga klasser har sin första match kl 17.00 fredag 4 april. Klasserna avslutas på eftermiddagen söndag 6 april. Exakt när beror på antal lag m.m. men sista match brukar vara färdigspelad senast 18.30.
Långväga lag kan via mail till spelprogram@irstablixten.se meddela önskemål om sen start på fredagen, eller t.o.m. på lördag förmiddag. Vi kan dock inte garantera att vi kan uppfylla alla önskemål.

När publiceras lottning och spelprogram?
Vi räknar med att publicera lottning och spelschema 1-2 veckor efter anmälningstidens utgång, dvs 7-14 februari.

Dispenser

Hur söker jag dispens?
Dispens för överårig spelare söks i samband med att lagets spelarlista skrivs in via lagkontot på irstablixten.se. När vårt program detekterar att en överårig spelare skrivs in blir man ombedd att lämna en motivation till ansökan.  Vi får då meddelande om detta och behandlar ansökan. 

Vilka spelare kan få dispens?
Alla dispenser som beviljats av respektive distriktsförbund gäller även i Irstablixten. Dock ska dispensansökan till Irstablixten göras även för dessa.
Utöver dessa kan vi efter ansökan godkänna dispens även i vissa andra fall. Frågor angående dispenser mailas till dispens@irstablixten.se.

Boende och mat

När och hur får vi reda på var vi ska bo?
Information om boende i hårdförläggning kommer att publiceras på ert lagkonto senast två veckor före turneringen. Dvs senast 21 mars. De som bokar hotell och stugby får besked redan i samband med bokningen.

Får alla lag från vår förening bo på samma förläggning?
Vi vet att många föreningar tycker detta är viktigt och ser cupdeltagandet som en föreningsverksamhet där lagen kan umgås och heja fram varandra. Vi strävar därför alltid efter att placera lag från samma förening på samma förläggning, och brukar lyckas, men kan inte garantera det i alla lägen.

Vart ska vi vända oss när vi kommer till cupen?
Lag som checkar in via vår onlinecheckin kan åka direkt till sin förläggning eller till respektive spelplan. Behöver man hjälp med incheckningen besöker man tävlingsexpeditionen i Västerås Arena.

Hur checkar jag in online?
Vi skickar ut ett mail c:a en vecka i förväg i samband med att vi öppnar incheckningsfunktionen. I mailet finns en länk till inchekningsfunktionen och den går också att nå genom att logga in på lagkontot. En förutsättning för att kunna checka in är att laget anmält spelare och ledare samt betalat samtliga avgifter. Genom att checka in bekräftar man att man kommer att ställa upp till sin första match samt att inga ändringar kommer att göras i antal deltagarkort.

Hur fungerar de digitala deltagarkorten?
De digitala deltagarkorten har en QR-kod som är unik för varje lag. Korten kan antingen visas via mobilen eller i förväg skrivas ut på papper. Vårt system hämtar laguppgifter från databasen när QR-koden skannas.
Genom att varje lag har en unik QR-kod kan lagen välja om endast ledaren ska ha ett kort för hela laget eller om varje deltagare har sitt eget kort.

Var kommer vi att äta?
Frukost serveras på respektive förläggning för de som valt hårdförläggning eller hotell. För stugboende kan frukost beställas som ett tillägg.
Lunch och middag  serveras för samtliga lag med deltagarkort A, B, BS eller C på cuprestaurangen i ABB Nord.

Kan man köpa enstaka matbiljetter?
Ja, vi kommer att sälja lösa matbiljetter i tävlingsexpeditionen.

Vi har deltagare som behöver specialkost. Hur anmäler vi detta?
Anmälan om specialkost görs via lagkontot senast den 21 mars. Efter detta datum kan vi inte garantera att vi kan tillgodose önskemål.
Vi kan heller inte garantera att vi kan tillgodose alla typer av specialkost. Mer information om detta erhålls vid anmälan av specialkost.
Observera att ingen av våra maträtter innehåller nötter eller fläskkött och detta behöver alltså inte anmälas.

Vad serveras för mat under Irstablixten?
Vi återkommer med matsedel och ingredienslista.

Discotek

När är discoteket?
Discoteket är öppet 19.00 - 22.00 med artistuppträdande c:a kl 20.00

Vilka kommer in på discoteket?
Alla med deltagarkort A-D, samt V, har fri entré till discot.

Vad blir det för artist?
Vi återkommer om detta.