Deltagarkort

Vilka behöver deltagarkort?
Samtliga spelare och ledare som ska vara med på planen eller vid bänken ska inneha ett deltagarkort.

Varför behöver även lagen som varken utnyttjar kost, logi eller transport lösa deltagarkort?
De turneringar som inte kräver deltagarkort för alla lag brukar istället ha en avsevärt högre anmälningsavgift för lagen som inte löser deltagarkort. Vår anmälningsavgift är lika för alla lag. Idén med detta är att lagets totala avgift blir baserad på antal deltagare så att inte ett litet lag med kanske bara 8-9 spelare behöver betala lika mycket som ett lag med 14 spelare. Vi ser detta som mest rättvist.

Hur beställer jag deltagarkort?
Du loggar in på ditt lagkonto och väljer "Boka deltagarkort och specialmat". 
Om ni valt logi i hårdförläggning eller hotell så gör gärna en preliminär bokning av antal deltagarkort så snart som möjligt efter anmälan så underlättas vår planering. Bokningarna kan fritt justeras t.o.m. 1 mars.

När ska deltagarkorten vara bokade och betalda?
Bokning och betalning av deltagarkort ska vara oss tillhanda senast den 1 mars 2022.
Vid bokning eller betalning efter detta datum tar vi ut en förhöjd avgift för deltagarkorten.

Hur länge kan vi ändra antal deltagarkort?
Antal deltagarkort kan fritt justeras (uppåt eller nedåt) t.o.m. 1 mars.  Enstaka deltagarkort kan, i mån av plats, bokas även efter detta datum ända fram till turneringen. Bokning via lagkontot stängs 1 mars men kontakta Irstablixten antingen via telefon eller mail info@irstablixten.se.

Vad gäller om vi behöver avboka deltagarkort efter den 1 mars?
För deltagarkort som avbokas 2-25 mars tar vi ut en administrationsavgift, se under Cupinfo-Deltagarkort för avgiftens storlek. Vid avbokningar efter detta datum behålls hela deltagaravgiften. Återbetalning av deltagarkort kommer att ske först efter avslutad cup.

Behålls administrationsavgiften även om man inte kan delta pga sjukdom eller skada?
Nej, deltagarkort som avbokas pga sjukdom eller skada återbetalas i sin helhet  mot insändande av läkarintyg. För deltagarkort B (hotell) kan vi dock, om hotellen kräver en avbokningsavgift, behöva ta ut denna från deltagaren.

Vad gäller om vi behöver dra oss ur turneringen?
Anmälan är bindande vilket innebär att anmälningsavgiften inte betalas tillbaka vid urdragning. 
Lag som drar sig ur turneringen efter att lottningen är publicerad på irstablixten.se (1-2 veckor efter anmälningstidens utgång) får utöver erlagd anmälningsavgift betala en avbokningsavgift på 1000 kr. Efter 18 mars är avbokningsavgiften 2000 kr.
Lag som drar sig ur under turneringens gång debiteras en avgift på 1000 kr per ospelad match, eller minst 2000 kr.

Inloggning

Vilka kan se och redigera min anmälan?
Den som står angiven som kontaktman för anmälan kan se och redigera anmälan. När denna angett ledare för respektive lag kan även dessa se och redigera. I regel får också både ledare och kontaktmän eventuella infomail vi skickar ut.

Jag kan inte logga in på mitt lagkonto. Vad ska jag göra?
Du går in på irstablixten.se och väljer "Redigera din anmälan". Där anger du den mailadress som du använde när du registrerade laget, eller blev anmäld som ledare, och trycker på länken "Glömt ditt lösenord?".
Har du fortfarande problem så kontakta Irstablixten på mail info@irstablixten.se så hjälper vi dig.

Spelprogram

När startar och avslutas Irstablixten 2022?
Samtliga klasser har sin första match kl 17.00 fredag 1 april. Klasserna avslutas på eftermiddagen söndag 3 april. Exakt när beror på antal lag m.m. men sista match brukar vara färdigspelad senast 18.30.
Långväga lag kan via mail till spelprogram@irstablixten.se meddela önskemål om sen start på fredagen, eller t.o.m. på lördag förmiddag. Vi kan dock inte garantera att vi kan uppfylla alla önskemål.

När publiceras lottning och spelprogram?
Vi räknar med att publicera lottning och spelschema 1-2 veckor efter anmälningstidens utgång, dvs 7-14 februari.

Dispenser

Hur söker jag dispens?
Dispens för överårig spelare söks i samband med att lagets spelarlista skrivs in via lagkontot på irstablixten.se. När vårt program detekterar att en överårig spelare skrivs in blir man ombedd att lämna en motivation till ansökan.
Vi får då meddelande om detta och behandlar ansökan. 

Vilka spelare kan få dispens?
Alla dispenser som beviljats av respektive distriktsförbund gäller även i Irstablixten. Dock ska dispensansökan till Irstablixten göras även för dessa.
Utöver dessa kan vi efter ansökan godkänna dispens även i vissa andra fall. Frågor angående dispenser mailas till dispens@irstablixten.se.

Boende och mat

När och hur får vi reda på var vi ska bo?
Information om boendet kommer att publiceras på ert lagkonto senast två veckor före turneringen. Dvs senast 18 mars.

Får alla lag från vår förening bo på samma förläggning?
Vi vet att många föreningar tycker detta är viktigt och ser cupdeltagande som en föreningsverksamhet där lagen kan umgås och heja fram varandra. Vi strävar därför alltid efter att placera lag från samma förening på samma förläggning. Vid sen efteranmälan kan vi eventuellt behöva göra avsteg från detta.

Vart ska vi vända oss när vi kommer till cupen?
Vi återkommer med information angående detta. 

Var kommer vi att äta?
Frukost på lördag och söndag serveras på respektive förläggning.
Lunch och middag  serveras för samtliga lag på cuprestaurangen i ABB Nord.

Kan man köpa enstaka matbiljetter?
Ja, vi kommer att sälja enstaka matbiljetter. 

Vi har deltagare som behöver specialkost. Hur anmäler vi detta?
Anmälan om specialkost görs via ert lagkonto senast den 18 mars 2022. Efter detta datum kan vi inte garantera att vi kan tillgodose era önskemål.
Vi kan heller inte garantera att vi kan tillgodose alla typer av specialkost. Mer information om detta erhålls vid anmälan av specialkost.
Observera att ingen av våra maträtter innehåller nötter eller fläskkött och detta behöver alltså inte anmälas.

Vad serveras för mat under Irstablixten?
Vi återkommer med matsedel och ingredienslista.

Discotek

När är discoteket?
Discoteket är öppet 19.00 - 22.00 med artistuppträdande c:a kl 20.00

Vilka kommer in på discoteket?
Alla med deltagarkort A-D har fri entré till discoteket.

Vad blir det för artist?
Vi återkommer angående detta så snart vår artistbokning är bekräftad.